Retro1 - Forum

Retro1.no - Norges første og beste spillsamlerside
It is currently Wed 8 Sep, 2010 01:17:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bergsalautgave av Turtles konsolleske?
PostPosted: Sat 31 Oct, 2009 22:51:45 
Supreme Overlord
Supreme Overlord

Tilbakemelding: 117/0

Nintendo8bit og jeg har diskutert dette litt før, men syns det fortjener en egen tråd.

Jeg ble iallefall litt nysgjerrig da et medlem på et annet forum nevnte at han var på jakt etter en Bergsala utgitt Turtles konsolleske
Posten77 wrote:
Jag är på jakt efter en komplett SCN konsoll+kartong där spelet Turtles inkluderar och det ska även stå på framsidan, ryktet säger att Bregsala släppte en sådan :-k

Vet ikke om Bergsala slapp konsollen med Turtles-sleeven eller om det bare var et klistremerke på konsollen?
Noen som har noe informasjon om dette?

I denne annonsen så er det jo bilde av sleeven, men mulig Bergsala bare lånte bilde fra den franske eller engelske utgaven til reklamen? Teksten er iallefall på norsk (dog en skrivefeil; spil).
Er dette en reklame som Unsaco har laget bare til Norge, uavhengig av Bergsala?
Image

Men jeg har også et bilde av en Bergsala eske, med et Turtles klistremerke på, som jeg fant på Tradera for et par år siden. Var det slik bundle'n så ut i Skandinavia?
Image

Hadde den kommet ut i Skandnavia så mener jeg den burde ha dukket opp enten på QXL eller på Tradera for lenge siden. Jeg nekter å tro at alle sleeves er blitt kastet. (Alle har skjønt at det kun er et cardboard-sleeve rundt en vanlig kartong?).
Selv om den ikke er så vanlig på eBay, så dukker den jo opp med jevne mellomrom.

Denne kom iallefall ut i England og Frankrike.

Mine QXL auksjoner!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct, 2009 23:43:56 
The Game Master
The Game Master

Tilbakemelding: 131/1

:shock:

Lite jeg er keen på den første esken der :sikle:

Min retroblogg
Min spillsamling

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 1 Nov, 2009 00:18:12 
LV5: Pirhana Plant
LV5: Pirhana Plant

Tilbakemelding: 64/0

jeg har ihvertfall sett den første esken der før, men det var vel en britisk konsoll jeg så den på

Profile  

Post subject: Re: Bergsalautgave av Turtles konsolleske?
PostPosted: Sun 1 Nov, 2009 00:50:57 
LV13: Wario

Tilbakemelding: 14/0
Xevious wrote:
Hadde den kommet ut i Skandnavia så mener jeg den burde ha dukket opp enten på QXL eller på Tradera for lenge siden. Jeg nekter å tro at alle sleeves er blitt kastet. (Alle har skjønt at det kun er et cardboard-sleeve rundt en vanlig kartong?).
Selv om den ikke er så vanlig på eBay, så dukker den jo opp med jevne mellomrom.

Denne kom iallefall ut i England og Frankrike.

Ja, som du sier, så tror jeg også at denne hadde dukket opp på QXL eller på Tradera til nå hvis den ble solgt i Skandinavia.

Jeg vil tippe at enten så Turtles bundlen i Skandinavia slik ut som på det bildet du postet hvor det er et Turtles klistermerke på en vanlig NES eske, eller så var det slik at man kjøpte en vanlig NES og Turtles spillet separat i butikkene, så fikk man det samlet for 999 kroner.

Profile  

PostPosted: Sat 30 Jan, 2010 21:18:00 
LV1: Little Goomba
LV1: Little Goomba

Tilbakemelding: 0/0

Jeg vet at den første esken var til salg i Norge og jeg er 100% sikker på at den ble ført av Unsaco. Hvorvidt dette var egenimport fra et annet europisk land (som Unsaco gjorde i en rekke tilfeller) eller et genuint Bergsala produkt er jeg ikke sikker på.

Ved en rekke anledninger kunne også forhandler "bygge om" standardutgaver av konsoller til kampanjer og og spesialtilbud. I disse tilfellene ble sleeves, spill og eventuellt andre ting ettersendt fra Unsaco og butikkene måtte pakke om selv.

Jeg har et komplett eksemplar av den første utgaven liggende et eller annet sted og skal sjekke nærmere ved første og beste anledning.

Profile  

PostPosted: Mon 1 Feb, 2010 01:40:50 
Supreme Overlord
Supreme Overlord

Tom og jeg kommer til deg i morgen for å lete... :lol:
Neida, men kult å høre at denne ble solgt i Norge, dog litt rart at den aldri har dukket opp på bruktmarkedet, men dog igjen så var sikkert ikke opplaget størst og man var jo ikke så flink til å ta vare på esker før.
Jeg er mest spent på hvilken eske de har brukt under Turtles-sleeven, og om det er noen regionmerking på sleeven.

Mine QXL auksjoner!

Profile  

PostPosted: Mon 1 Feb, 2010 21:26:07 

Tilbakemelding: 14/0
Jeg kunne ikke se noe regionmerking på min franske Turtles sleeve, men den franske sleeven har fransk tekst og et Bandai merke på seg (jeg tror Bandai importerte Nintendo greier til Frankrike hvis jeg ikke tar helt feil, isåfall i begynnelsen av NES æraen/levetiden). Så den norske versjonen har kanskje engelsk tekst på seg? Det finnes også en engelsk versjon av denne Turtles sleeven hvis jeg ikke husker helt feil, så kanskje det var denne sleeven som Unsaco importerte?

Profile  

PostPosted: Mon 8 Feb, 2010 13:25:35 
LV2: Koopa Troopa
LV2: Koopa Troopa

Tilbakemelding: 1/0

Det klistremerket ser ut som det er klistret på i ettertid. Minner sterkt om noen merker jeg hadde selv som liten.

Profile  

PostPosted: Mon 8 Feb, 2010 21:43:50 
Supreme Overlord
Supreme Overlord

Myrk wrote:
Det klistremerket ser ut som det er klistret på i ettertid. Minner sterkt om noen merker jeg hadde selv som liten.

Er flere svensker som har bekreftet at de fikk det klistremerket i leketøysbutikken, så det kan jo tyde på at klistremerket er satt på i ettertid (dog kan det jo ha vært noen svenske butikker som klistret det på esken også...).

Mine QXL auksjoner!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]